fredag 17. desember 2010

Triste førjulsnyheter og litt julepynt...

I dag blir det et kort innlegg fra meg. Rett etter jobb måtte jeg en tur til dyrlegen med den gamle pusekatten min. Hun har hatt en vond hoste/brekning i noen dager nå. Trodde kanskje det var en hårball som hadde satt seg fast. Etter å ha vært der en time og bla sett på røntgen, så viser det at det ligger væske utenfor lungene hennes. Hun har også noe luft i tynntarmen. Jeg ble så lei meg! Det kan godt bare være en infeksjon som gjør det, men det kan også være en svulst (godartet eller ondartet)
 Så på mandag må vi tilbake. Da legges hun inn for å drenere væsken. Håper alt blir bedre etter det og at grunnen til dette ikke er noe å bekymre seg for... Sukk, jeg har så vondt av det når dyr lider. Katter er jo ikke akkurat det dyret som er flinkest til å si fra at de har det vondt heller.
 Uffamei, jeg holder meg nok borte fra bloggen i noen dager nå. Det får holde å komme seg gjennom jobbdagen og skrive på  jobbbloggen. Dette er sikkert ikke så stort for mange, men med tanke på at hun er snart 16 og jeg er snart 30 så har hun vært min i over halve livet mitt... Jeg bekymrer meg sikkert for mye og jeg er nok litt følsom når det gjelder sånne ting.
Jeg har ventet på dette en stund siden hun er så gammel, men er alikvel aldri forberedt på noe sånt. Jeg lover å holde dere oppdaterte når jeg vet noe mer. I mellomtiden skal jeg bruke den lille energien jeg har til overs til å skaffe meg litt julestemning :)


5 kommentarer:

lisje astrid's husblogg sa...

UFF:( Stakar dokke..Ikkje godt dette!
Ønskar pusen god bedring 3

Herlege bilder du viser:)

♥Astrid

Ida sa...

Huff, er forferdelig når dyrene er syke, man føler seg så hjelpesløs. Skjønner godt at du er bekymret, dyrene blir jo en stor del av livet og hverdagen. Men håper og tror det kommer til å gå bra med henne :)
Nyt den siste helgen før jul, koselig blogg du har :)

Hilsen Ida

toves sammensurium sa...

Huffa....dette var triste nyheter og man tenker alltid det verste!!!!!!!! Oppi det hele gjelder det å være objektiv å tenke på hva som er best for dyrene,-slett ikke like lett alle tider!Man er derfor prisgitt dyrlegen,men heldigvis kan de ofte hjelpe så ikke ta sorgene på forskudd....det kan gå bra enda dette!Prøv uansett å kose deg med den kjære pusen din i helgen,både du og hun trenger hverandre litt ekstra nå!!! Lykke til!!!!!!!!
toveklem:)

Unknown sa...

Å nei så forferdelig trist å høre !!
Jeg håper det går bra, det er aldri godt å få en slik beskjed!!
De beste ønsker sendes!!!

Varme klemmer,
Anki

Inspiration i vitt sa...

så juligt och fint pyssligt hos dig. Riktig julstämmning. Kram på dig/Ingela.