lørdag 18. september 2010

Pelargoniaforundring...

Jeg sa jeg skulle vise dere prosjektet jeg holder på med... Været har ikke akkurat vært det man kaller stabilt i dag, så jeg må desverre utsette det litt. Men jeg fikk gjort noe heldigvis...
Jeg tenkte heller å vise dere noe jeg oppdaget på trappen. Pelargoniaen min som jeg hadde gitt opp har virkelig fått nytt liv med blomster! Men, med den formen får den vel ikke akkurat første plass i perlargoniaverden... Hihi, måtte le litt da jeg så den. Jeg tok av noen stiplinger i sommer så det kan hende det er noe av årsaken:) Foresten, hvor lang tid tar det for stiplinger å "gro"? Jeg har ikke peiling og spør derfor dere. Kanskje dere har noen tips til hvordan jeg kan frisere den litt også?
*
Tvillingene med bloggen Gammel stil har lagt seg til som følgere, velkommen!
*

6 kommentarer:

Mona Christin sa...

For et sammentreff. Vi har det samme innholdet i innlegget i dag. Det er jo sjarmerende at den kommer seg igjen da.

Klem Mona C

Karna sa...

Her kan jeg nok ikke hjelpe....det som ikke klarer å overvintre i hagen lever nok ikke lenge i min hage desverre...men jeg vet det finnes mange "eksperter" i blogglandia...

Jennys fire vegger sa...

Hihi, den var jo riktig søt den, da. Ikke verst at den kom seg igjen! :o)

Dessverre er ikke jeg til hjelpe her, har ikke grønne fingre overhodet...

Ha en fin søndag!
Klem Jenny

Unknown sa...

Her er jeg helt blank gitt....grønne fingre er jeg overhodet ikke utstyrt med;) Men søt var den, godt den kom seg:)

Kreoline sa...

Hei, kan nok ikke hjelpe deg, mine ser akkurat likedan ut, blir nok nye til neste år. Ha en fin uke, klem.

fru Dyregod sa...

Hei. Stiklingene bør ha slått rot i løpet av et par uker, og når man da setter dem i jorda begynner de vanligvis å vokse raskt. "Morplanten" kan du skjære litt ned før du overvintrer den, og til våren "friserer" du den til fin fasong, så vil den nok bli fin og stor.
Så at du var plaget med bananfluer; sørg for at det øverste jordlaget i pottene ikke blir hardt (krafs i det med en gaffel) og ha i 1 ts salmiakk pr l vann når du vanner.