mandag 19. juli 2010

Farger på tak og vegger...

Jeg som egentlig lovte dere å vise bilder fra helgens skattejakt... Sånn som været har vært i dag, så har det ikke vært mulig å få til noen fine bilder i det hele tatt. Så frem til sola skinner igjen, så blir det et nytt kjøkkeninnlegg:) Den vanskeligste oppgaven er å bestemme seg for farge på veggen... Det var faktisk ikke så mye prøving og feiling før vi bestemte oss. Jeg føler alltid at etter jeg har malt noe så angrer jeg på at jeg ikke tok en mørkere farge. Man tør liksom ikke åta i for mye, men når man ser kontrasten mellom fargen og hvite lister så blir det jo så fint! Den vi endte opp med er en gråbeige farge med en fargekode jeg ikke husker for øyeblikket...
Panelet i taket gikk fort:) Vi var så heldige å få tak i ekstra lange planker, så vi slapp å skjøte. Det ble helt klart et penere og rene inntrykk enn om vi hadde valgt den korte varianten...
Så da var det bare å sette i gang. Og ja, vi målte og tegnet opp hvor vi hadde satt opp disse "lufteboksene". Da slapp vi å spille bingo når vi skulle borre hullene til spottene :)
Vi valgte ganske brede lister og det er jeg glad for. Det skulle i hvert fall ikke vært mindre! Dette var sånne skrå-lister, noe som gjorde jobben med å kutte til hjørnene utrolig vanskelig. Dette løste vi (som sikkert mange andre har gjort) ved å sette inn hjørneklosser. Synes det ble en grei løsning. (Bildet er vel og merke tatt før sparkel- og malejobben er gjort)
Nå begynner ting å virkelig synes! Begyner allerede nå å få en følelse av hvordan stemning det skulle bli på kjøkkenet. Men, mye jobb gjenstår.

Det er et hjørne av kjøkkenet jeg ikke har vist dere enda. Her ville vi gjøre en egen vri som jeg viser dere senere...

Ingen kommentarer: