søndag 18. juli 2010

Små skatter...

Nå er jeg sliten! I hele dag så har vi ryddet ut av svigermormor sitt hus. Hun skal som de fleste eldre inn i en liten leilighet og da kan du tenke deg... Tre generasjoner skal ut av huset og i to av disse generasjonene har de "vi kaster ingenting holdning" og "nei, det skal i glassconteineren, ta ut glasset av alle rammene holdning". Ting tar tid kan man si...
Men midt oppi all ryddingen så fikk vi tid til litt mat. Og det er disse generasjonene flinke til. Selv om det hverken finnes kjøleskap eller komfyr i dette huset nå, så var det full lunch med eggerøre og masse pålegg, mye mer enn det jeg noen gang har hatt i kjøleskapet tror jeg. Til en litt senere lunch var det vaffler. Jeg liker disse generasjonene:)
Hovedpersonen selv som har bodd her så lenge hun kan huske sier at hun ikke har grønne fingre... Over alt i hele hagen er det fullt av velstelte bedd. Men det er nemlig et ugress i et av de... :) Jeg koste meg i hvert fall mellom øktene med å ta litt bilder:)
Fordelen med at ingenting har blitt kastet i løpet av 50 år, er at jeg kan gå rundt å finne små skatter. (skatter i mine øyne, skrot i andres...) Men jeg fant masse fint. Alt fra søte tekanner og kopper til en god gammel skolestol. Lover å ta bilder i morgen å vise dere. Skal ikke heller se bort i fra at noe av det blir lagt ut for salg. Kan jo ikke ta vare på aaaaalt ;)

Ingen kommentarer: