torsdag 22. juli 2010

I det bortgjemte hjørnet...

... stod det en gang et kjøleskap. Det har vi valgt å integrere sammen med resten av kjøkkenet og vi hadde da et hjørne til overs... Er igjen, absolutt ikke så bra bilder dette her, men da jeg tok de så hadde jeg ingen andre planer enn å bruke det til å mimre med om en god stund...
Veggen er en brannvegg, så vi kunne ikke kle den med panel som på de andre veggene. Det måtte enten fliser eller murstein til. Og det ble murstein gitt. Eller limtegl som det kalles, sånne som ikke bygger så mye ut i rommet.
Men røde ville vi ikke ha de... Ånei du... Alt annet var utrolig dyrt, så vi endte opp med å male de selv. Eller rettere sagt, jeg endte opp med å male de selv. Det var en kjip jobb det! Malte kantene på mesteparten før vi satte de opp siden selve mørtelen skulle være grå. Etter det malte jeg en og en murstein på veggen sikkert fire/fem ganger...
Fint skal det være og jeg kunne sikkert malt de flere ganger også, men da ga jeg meg... Og så var det den mørtelen da... Jeg hadde aldri gjort det før. Jeg er glad i pirkearbeid, men dæven det var vanskelig! Og sånn utrolig pent ble det heller ikke, så velger derfor å ikke vise noe nærbilde av det... ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen tror jeg.
Det eneste problemet er at når det er stua som står for tur, så skal denne muren fortsette rundt hjørnet og ende i en peis... Herregud jeg gruer meg!!! Menmen, ferdig for denne gang. Vi har skap foran de åpne feltene, får være grenser for hvor mye jobb vi skulle gi oss selv...

Neste punkt i oppussingen var å sette sammen alle skapene, og det var en stor jobb i seg selv bare det, men tross alt morro :)

2 kommentarer:

Besta sa...

Koselig at du ville være med på trekningen min:)
Spennende med nytt kjøkken, nå begynner vi å male vårt.
Ha en fin helg.

klem fra marilyn

Besta sa...

Koselig at du ville være med på trekningen min:)
Spennende med nytt kjøkken, nå begynner vi å male vårt.
Ha en fin helg.

klem fra marilyn