mandag 12. juli 2010

Utesommer

Sommer er jo gjerne tid for å være mye ute... Hvis det ikke regner da... Og hvis det ikke er for varmt... Og så kan det jo ikke blåse for mye heller... Helst skal det være rolig og behagelig fuglekvitter (ikke måker) i bakgrunnen. Man skal helst bo ved sjøen (uten bekymringer om rustproblemer av alt saltvannet). Man skal ha stoooor terasse med plass til flere grupperinger av diverse møbler, hengekøyer og utekjøkken. Egentlig er det ganske mange krav til at man skal ha det "skikkelig bra" om sommern...
Kravene mine har minket drastisk denne sommeren. Vi er nemlig så heldige at det første som møter oss når vi går ut av døren, er en stor og rød container. Og ja, den er stor. Som en midlertidig oppbevaringsløsning i påvente av at ny garasje skal bygges, står den der og lyser mot meg... Gjett om jeg hadde store øyne da den plutselig kom dalende ned fra himmelen med hjelp av en heisekran...
Aller først begynte jeg å tenke på hvilken blomst som klatrer fortest, høyest og bredest sånn at vi kunne skjult den, men slo fort fra meg det med tanke på mine grønne fingre... Det blir jo enda værre når de skal begynne å grave i hagen også..
(Bildene er lånt fra internett)
Så jeg har nå slått meg til ro at denne sommeren kommer til å pasere uten noe som helst hagearbeid. Jeg kan heller bruke tiden på å nyte sommeren som den er, uten masse bekymringer om lus på rosene eller mose i gresset...

Ingen kommentarer: